4 måder at styrke dit forhold og din krop

4 måder at styrke dit forhold og din krop

Forfatter: Herbalife Nutrition
Par, der smiler og motionerer sammen udendørs

Når du arbejder på dine fitnessmål, kan det sommetider påvirke et forhold. Lær hvordan du samtidigt kan opnå dine mål omkring forhold og fitness.

Forhold og fitness går hånd i hånd. Begge er hårdt arbejde, kræver engagement, men er det værd!

Det moderne liv kan være travlt og omfatte en masse krævende forventninger. Vores opmærksomhed trækkes i forskellige retninger: Det kan være svært at håndtere og at være fuldt til stede med din partner, hvilket gør det endnu sværere at tilbringe kvalitetstid sammen med vedkommende.

Med lidt balance kan et godt forhold have en positiv indvirkning på vores generelle følelse af velvære og forbedre vores selvtillid.

Ud med overskydende bagage

Stressfaktorerne i et moderne liv kan være overvældende. Mange par ender med at skulle vælge mellem at tage sig af deres egne behov og planlægge tid sammen med deres partner. Denne styrkeprøve kan skabe uvilje i et forhold på længere sigt.

Tænk over, hvad »kvalitetstid« med din partner omfatter. Hvis det altid drejer sig om at spise, kan det være endnu sværere at holde sig på sporet i forhold til dine personlige sundhedsmål.

Arranger en dateaften med lidt spænding: Deltag en ny dansetime, deltag i et løb sammen eller måske bare en rask gåtur!

Skab bånd over endorfiner

Når vi deler mål, stiger sandsynligheden for succes. At opnå noget sammen kan styrke relationen i ethvert forhold.

Der er noget særligt ved at svede i gymnastiksalen eller gå på en vandretur sammen. Det er kvalitetstid, der også er konstruktiv. Du lærer mere om hinanden, lærer nye øvelser sammen og kan opleve, at jeres humør forbedres.

De naturlige endorfin-feromoner frigives, når vi motionerer og gløden efter motion kan kun få jer til at føle jer mere tiltrukket af hinanden!

Teknologifri zone

Når et par arbejder sammen om et fælles mål, der er fysisk, giver det dem noget positivt at samles om med jævne mellemrum. Mens I træner, skal I lægge jeres telefon (og andet teknisk udstyr) væk. Fokus på, hvordan du har det, hav samtaler med din partner og oplev lidt venligsindet konkurrence!

Fysisk forbindelse og tillid

Det kan være meget meningsfuldt, når din partner lærer dig nye ting. Den fysiske forbindelse, der skabes ved at hjælpe hinanden med øvelser eller valg af vægte, kan bidrage til at opbygge tillid og fællesskabsfølelse, som fortsætter længe efter at træningen er overstået.