Fordelene ved udendørstræning

Fordelene ved udendørstræning

Forfatter: Herbalife Nutrition
Kvinde motionerer udenfor

Læs mere om de følelsesmæssige fordele ved udendørstræning og hvorfor udendørs motion kan være en rigtig god idé.

Selv det bedst udstyrede og mest moderne træningscenter kan ikke slå træning udendørs. 

Måske føler du dig styrket af vinterens træning i centeret. Eller også visnede din motivation i takt med, at det blev koldere... men nu er du klar til at komme op på hesten igen. Uanset hvordan du har det, hvorfor så ikke starte udenfor i den dejlige forårsluft? 

Snør træningsskoene og sæt kursen mod verden udenfor. Der er en masse sundhedsmæssige fordele ved det. Eksperterne hævder at, sammenlignet med indendørstræning, øger udendørsaktiviteter følelsen af at blive genopfrisket, fornyet energi og mentalt velvære. Samtidig er det med til at reducere spændinger, forvirring, vrede og depression.* 

Du vil højst sandsynlig gentage din udendørstræning. Vi ved, at motion frigiver endorfiner, adrenalin, serotonin og dopamin. »Lykkehormonerne«, der sammen giver os en god følelse. Tilføj en blå, klar himmel og udsigt ud over landet og det bliver klart for dig, hvorfor du har lyst til at vende tilbage. Alt sammen noget, der hjælper dig med at forblive motiveret, holde dig til din rutine og nå dine mål. 

Dog har ikke alle et motionsvenligt grønt område lige uden for deres dør. Forårets vejr er ikke altid perfekt. Kan du derfor ikke komme udenfor, så være aktiv indendørs, da det også er rigtig godt for krop og sind. Og hvorfor ikke opfriske din rutine med nye øvelser, nyt udstyr, eller hvad med at prøve en sportsaktivitet, du ikke har prøvet før? 

 

*National Center for Biotechnology Information, “Does participating in physical activity in outdoor natural environments have a greater effect on physical and mental wellbeing than physical activity indoors? En systemisk gennemgang.”