Din vejledning til feriefitness

Din guide til feriefitness

Forfatter: Herbalife Nutrition
To personer på vinterferie, der løber udendørs

Ferien nærmer sig og for mange af os betyder det overflod og kvalitetssofatid. Selv hvis du har arbejdet hårdt på at vedligeholde træningen i årets løb, har du måske stadig brug for lidt ekstra motivation for at holde dig i gang i helligdagene. Her finder du vores bedste tips til, hvordan du forbliver aktiv mellem sofastunderne:

Før dagbog 

Når der er ferie, ryger de normale rutiner sig en tur. Så sørg for at planlægge tid, der ikke kan ændres, til motion i din kalender. Glem dog ikke hviledagene.

Vær social 

Feriesæsonen betyder ofte tid sammen med venner og familie. Hvorfor ikke genoprette forbindelsen ved at tage en træningstime sammen, indhente det forsømte på en gå- eller løbetur eller planlægge en gruppeaktivitet såsom dans eller cykling?

Vær strategisk 

Stort og overdådigt måltid forude? Planlæg en træningstime på forhånd for at kompensere for eventuel overdreven nydelse. Som en ekstra bonus kan du, når du kommer frisk fra en god træningstime, have nemmere ved at tænke klart og træffe gode valg.

Bland det sammen 

Det er nu, du kan blande dit træningsprogram. Google nogle hurtige HIIT-sessioner, som du kan gøre overalt eller find på din egen. Svøm, hvis du plejer at gå i fitnesscenter. Eller prøv noget helt nyt. Du finder måske en ny lidenskab.

Se fremad 

Brug denne tid til at sætte dig nye sundheds- og fitnessmål og tænk over, hvordan du vil udfordre dig selv i fremtiden. Vær specifik og realistisk. Og glem ikke at anerkende dig selv for, hvor langt du allerede er kommet!